Ευρετήριο – Εγχώριο – Υπέροχα νέα για τους λάτρεις του καφέ: Το Πανεπιστήμιο Semmelweis λέει ότι είναι καλό για την καρδιά

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε δεδομένα από συνολικά 468.629 ενήλικες που δεν είχαν καρδιαγγειακή νόσο στην αρχή της μελέτης. Η μελέτη συνεχίστηκε για 11 χρόνια και οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: που δεν έπιναν καφέ (0 φλιτζάνια/ημέρα, 22,1%), μέτριος καφές (0,5 έως 3 φλιτζάνια/ημέρα, 58,4%) και μεγάλες ποσότητες καφέ (> 30 φλιτζάνια/ημέρα, 19,5%) καταναλωτές.

Παρατηρήσαμε 12% μείωση του σχετικού κινδύνου στη συνολική θνησιμότητα, 17% στην καρδιαγγειακή θνησιμότητα και 21% στα επεισόδια επεισοδίων στους μέτριους χρήστες καφέ, συγκρίνοντας τα δεδομένα τους με εκείνα εκείνων που δεν έπιναν καθόλου καφέ.

Εξήγησε τα αποτελέσματα της έρευνας στην Judit Simon, a μελέτη Ο πρώτος του συγγραφέας είναι διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Semmelweis.

Μελέτες προσπάθησαν να απαντήσουν στο ερώτημα πώς η τακτική κατανάλωση καφέ επηρεάζει τη δομή και τη λειτουργία της καρδιάς.

Βρήκαμε ότι οι τακτικές, μέτριες ποσότητες καφέ έχουν ευεργετική επίδραση στην καρδιά, αναστρέφοντας τις καρδιακές αλλαγές που σχετίζονται με την ηλικία.

Είπε ο Maurovich Pál Horvat, Διευθυντής της Κλινικής Ιατρικής Απεικόνισης στο Πανεπιστήμιο Semmelweis.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ δεν είναι επιβλαβής για το καρδιαγγειακό σύστημα και μπορεί ακόμη και να είναι ευεργετική. Από όσο γνωρίζουμε, αυτός είναι ο μεγαλύτερος όγκος ερευνών μέχρι σήμερα σχετικά με τις καρδιαγγειακές επιπτώσεις της κατανάλωσης καφέ.

είπε ο Steffen Petersen, συντονιστής έρευνας στο Ερευνητικό Ινστιτούτο William Harvey του Πανεπιστημίου Queen Mary.

Ο τύπος του καφέ που καταναλώθηκε εξετάστηκε επίσης μεταξύ των συμμετεχόντων στην έρευνα. Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι ενώ βρέθηκε ανιχνεύσιμη συσχέτιση μεταξύ της τακτικής κατανάλωσης αλεσμένου καφέ και του μειωμένου κινδύνου θανάτου, το ίδιο δεν μπορούσε πλέον να διαπιστωθεί μεταξύ των καταναλωτών στιγμιαίου καφέ.

Οι προηγούμενες ευεργετικές επιδράσεις του καφέ έχουν ήδη αποδειχθεί σε προηγούμενες έρευνες. Το διεγερτικό ποτό είχε θετική επίδραση στην υγεία των ομάδων που μελετήθηκαν στην περίπτωση αρκετών ασθενειών, αλλά η βλάβη στην υγεία που είχε προηγουμένως υποστηριχθεί σε αρκετές περιπτώσεις δεν εμφανίστηκε σε υγιή άτομα.

Μειώνει την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2

Στην περίπτωση του διαβήτη τύπου 2, μια προηγούμενη μελέτη έδειξε ότι ο αριθμός των ατόμων που πίνουν καφέ καθημερινά μείωσε τη συχνότητα της νόσου κατά 6%. Η επίδραση του καφέ χωρίς καφεΐνη οφείλεται επίσης στις αντιφλεγμονώδεις και ευαισθητοποιητικές στην ινσουλίνη φυτικές ουσίες που περιέχονται στον καφέ. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Internal Medicine, η κατανάλωση τριών φλιτζανιών φιλτραρισμένου καφέ την ημέρα μείωσε την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 κατά εξήντα τοις εκατό, σε σύγκριση με την ηπιότερη επίδραση του καφέ εσπρέσο.

Έχει καλή επίδραση στην καρδιά

Σε αντίθεση με τη συχνά εκφραζόμενη παρανόηση, ο καφές όχι μόνο δεν βλάπτει την καρδιά, αλλά μπορεί ακόμη και να τη βοηθήσει να λειτουργήσει υγιεινά. Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Επιτροπή στο ετήσιο συνέδριό του Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατανάλωση ενός ή περισσότερων φλιτζανιών καφέ την ημέρα έχει ευεργετική επίδραση στο κυκλοφορικό, στην καρδιά και στο αγγειακό σύστημα. Ωστόσο, η έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο, η οποία εξέτασε 30.000 δείγματα, δεν βρήκε ότι οι εκδόσεις χωρίς καφεΐνη είναι ωφέλιμες εδώ, ούτε ο εσπρέσο, που μπορεί να συμβάλει σε υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης. Σύμφωνα με αυτή την έρευνα, ο φιλτραρισμένος καφές ήταν επίσης ο πιο αποτελεσματικός.

Βοηθάει τόσο σωματικά όσο και ψυχικά

Σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ στο εξωτερικό, ο καφές μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης και ψυχικών παθήσεων κατά ένα τρίτο. Αφενός, το αποτέλεσμα βασίζεται στην αντιφλεγμονώδη δράση του καφέ, αλλά το ρόφημα υποστηρίζει και εκείνα της εντερικής χλωρίδας που συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της διάθεσης.

Οι αθλητές και όσοι ασκούνται ενεργά μπορούν επίσης να ωφεληθούν από την κατανάλωση καφέ. Σύμφωνα με ένα άρθρο του 2019 στο Sports Medicine, έχει αναλγητικό, μυϊκό οικοδόμημα και ενίσχυση αντοχής και ένα φλιτζάνι καφέ βοηθά επίσης την κυκλοφορία.

Το χρειάζεται και ο εγκέφαλος

Μπορεί να είναι λογικό ότι ο εγκέφαλός μας δεν περιστρέφεται με τη σωστή ταχύτητα μέχρι να πιούμε τον πρωινό μας καφέ. Σύμφωνα με έρευνες για τη νόσο Αλτσχάιμερ, οι νοητικές ικανότητες μπορούν να διατηρηθούν αν καταναλώνουμε ένα ή δύο φλιτζάνια καφέ την ημέρα.

Σε βοηθά να κοιμηθείς

Αν και ο ύπνος δεν είναι αυτό που μπορεί να σκεφτόμαστε όταν πρόκειται για καφέ, η κατανάλωση ενός διεγερτικού ποτού λόγω της περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στη νυχτερινή μας ξεκούραση, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Βασιλείας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση καφέ δεν επηρεάζει τον ύπνο, αλλά μειώνει τον όγκο των νευρώνων στον εγκέφαλο, δηλαδή τη φαιά ουσία.

Τα έξι φλιτζάνια είναι ήδη επικίνδυνα;

Σύμφωνα με προηγούμενη μελέτη, η υπερβολική κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον όγκο του εγκεφάλου, να προκαλέσει άνοια ή ακόμα και εγκεφαλικό. Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας δείχνει επίσης ότι η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην ανάπτυξη άνοιας.

Αυτή είναι η μεγαλύτερη έρευνα μέχρι σήμερα σχετικά με τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ, του μεγέθους του εγκεφάλου, του κινδύνου άνοιας και του κινδύνου εγκεφαλικού, και μία από τις μεγαλύτερες έρευνες έχει λάβει υπόψη τα τεστ όγκου εγκεφάλου και άλλους παράγοντες. Εκτός από όλες τις μεταθέσεις, τα αποτελέσματά μας έδειξαν σταθερά ότι η υψηλότερη κατανάλωση καφέ συσχετίστηκε με μειωμένο όγκο εγκεφάλου – ουσιαστικά, η κατανάλωση περισσότερων από έξι καφέδων απειλεί τον εγκέφαλο με διάφορες ασθένειες όπως η άνοια και τα ατυχήματα.

Είπε νωρίτερα η Kitty Pham, επικεφαλής της έρευνας στο Στο MedicalXpressπου πλέον έχει διαψευστεί από κοινή έρευνα του Semmelweis και του Queen Mary University.

(Εικόνα εξωφύλλου: Péter Lehoczky / MTI)

Petya Borisov

"Δημιουργός φιλικός προς τους hipster. μουσικός γκουρού. περήφανος μαθητής. λάτρης του μπέικον. άπληστος λάτρης του ιστού. ειδικός στα social media. Gamer."

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.